Díky Láska kit pilot vidí, co se děje.
Při řízení vnímá pilot skrze několik smyslů zpětnou vazbu od auta. Ve volantu může cítit začínající nedotáčivý nebo přetáčivý smyk, celým tělem vnímá přetížení při akceleraci, deceleraci či zatáčení a sluch mu napoví v jakém spektru otáček se motor nachází. Formule ale poskytuje spoustu dalších informací, které mohou být pro pilota stěžejní a zároveň nepřístupné. Díky spolupráci s Láska kit jsme mohli letos použít 5” displej od společnosti Nextion a pilotům ve vysokém rozlišení další data zpřístupnit.
Varianty zobrazení údajů
Zobrazovaná data se liší podle toho jakou ze tří naprogramovaných obrazovek pilot zvolí. Na výběr je ze Short race, Long race a Test.
Short race se používá na Akceleraci a Skidpad. Jedná se o krátké disciplíny u kterých je důležité zkontrolovat před startem stav monopostu (například zahřátí motoru, funkci mazání motoru a nabití baterie). Samotný závod je velmi krátký (několik vteřin), takže při závodě již není důležité tyto hodnoty kontrolovat. Především při akceleraci se veškerá pozornost přesouvá na kontrolku startovacího omezovače a během jízdy na indikaci přeřazení na vyšší převodový stupeň. Po dojetí disciplíny se pilot většinou vrací na start na druhý pokus, před kterým je potřeba znovu rychle zkontrolovat stav monopostu
Long race je určený na disciplíny Endurance a Autocross, jedná se tedy o delší závody, kdy je důležité kontrolovat stav monopostu i během jízdy. Velký rozdíl oproti short race je indikace řazení, kterou mají na starosti pouze zabudovaná LED světýlka a již není aktivní měnění barvy pozadí displeje. Podstatná informace pro pilota je především teplota chladící kapaliny a oleje motoru, protože tyto hodnoty jdou snadno ovlivnit i stylem jízdy.
Třetí jízdní mód je Test. Tuto obrazovku využívá pilot při testování nebo nastavování vozu. Oproti předchozím obrazovkám je zde více údajů o stavu monopostu.
Ještě jednou děkujeme Láska kit za jejich podporu a budeme se těšit na to, co spolu vymyslíme v budoucnu!